5-Ж
5-Ж
Корекція розвитку
Светлана Курасова приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77341343492?pwd=YnB0NnY5YmtsL20wc0g2bzlIOEFxQT09
Идентификатор конференции: 773 4134 3492
Код доступа: 49gpm4
18.02.2022
ПРИГОТУВАТИ ЛИСТ А-4, ОЛІВЦІ
Тема: Малюнок «Який я в майбутньому»?
Хід заняття
I. 1. Організаційний момент.
2.Вправа «Привітання».
3. Вправа на увагу: називати колір слів а не читати слова.
4. Вправа: Анаграми:
БЕЛХ
УЗВК
ИСТЛ
ТАЄЖ
СРОТ
ОЖКА
ЕОПЛ
КЯЩИ
5.Фізкультура/руханка з Олею Поляковою та Олександром Усиком
https://www.youtube.com/watch?v=V6KIaA2YMYo
Відповісти на питання:
11.02.2022
Тема :«Як боротися із гнівом?!»
Мета: розкрити зміст поняття «гнів»; з’ясувати причини конфліктів та способи їх уникнення; формувати навички культури поведінки, дружні відносини між людьми і коригувати культуру спілкування в різних життєвих ситуаціях, аналізувати свої вчинки, давати самооцінку; коригувати бажання розвивати свої достоїнства і позбуватися недоліків; виховувати доброзичливість, миролюбивість.
Хід заняття
I.
Організаційний момент.
1. Вправа «Привітання».
Мета: створення позитивного емоційного настрою на працю, атмосфери довіри та доброзичливості; закріпити знання щодо трьох станів води.
Вітаємося, прошу учня зобразити три стакани води, які б передали настрій учня на початок заняття.
II. Вступне слово вихователя:
¾ Сьогодні на занятті ми з’ясуємо причини конфліктів між
людьми та спробуємо зрозуміти, як можна їх уникнути; а також розкриємо зміст
поняття «гнів».
III. Основна частина.
Ана Анаграми:
ЕБЫЛЙ
НТАК
ЦАУЛИ
СЕЬМ
ЕЕЧВР
ППАА
ЬРАЦ
РВОД
КНГИА
Galibri & Mavik - Федерико Феллини@DanceFit
https://www.youtube.com/watch?v=0Vvj5uNgH6Q
Фізкультура/руханка з Олею Поляковою та Олександром Усиком
https://www.youtube.com/watch?v=V6KIaA2YMYo
(музична, рухлива) «Подивись на небо».
Е
А
1. Як
Бог створив Землю. Легенда «Каїн і Авель».
Першим сином, який народився в Адама і Єви на Землі був
Каїн, другим – Авель. Каїн обробляв землю, а Авель пас отари.
Одного разу вони приносили жертву Богу: Каїн – плоди
землі, а Авель – ягня.
Оскільки Авель був добрим, щирим, Бог прийняв його
жертву. Каїн же всім заздрив і всіх ненавидів, тому що він був злий і
жорстокий. Тому Бог не прийняв його жертви. Після цього Каїн став заздрити
своєму братові. Одного разу він покликав Авеля в поле і вбив його.
Бог звернувся до Каїна, бажаючи, щоб він покаявся, і
запитав його: «Де брат твій Авель?» Каїн зухвало відповів: «Не знаю; хіба я
сторож братові моєму?»
Тоді Бог сказав йому: «Що ти вчинив? Голос крові брата
твого волає до Мене від землі. За це ти будеш покараний і поневірятимешся по
землі».
І Каїн, який мучився докорами совісті, з дружиною втік
від своїх батьків в інший край.
Питання:
1)
За
що гнівався Каїн на Авеля?
2)
Яке
почуття виникало гнів Каїна на Авеля? (Заздрощі)
3)
Хто
буд першою людиною, яка відкрила для себе руйнівну силу гніву? (Каїн)
2. Тлумачення
поняття «гніву».
Гнів
– найбільш шалене людське почуття. Він охоплює дуже сильні емоції і тому часто
призводить до гріха.
3 форми вираження гніву:
а)
Ти
можеш показати його.
Коли
гнів знаходиться поза межами контролю, він робить великі збитки. Людина
настільки розгнівана, що хоче вдарити кого-небудь, завдати біль. Такий стан
називається втратою контролю над собою.
б)
Ти
можеш стримати його.
Стримати
гнів означає приборкати його в собі. Деякі люди не контролюють свої емоції і
виявляють свій гнів відкрито. Інші мають такі самі гнівні емоції, але стримують
їх у собі і намагаються затаїти.
Практична
робота (вихователь на очах дітей збовтує закриту пляшку газованої
мінеральної води).
¾ Гнів, який
знаходиться в середині пляшки або в нас, спричиняє біль і подовжує ятрити душу.
Він перетворюється на почуття образи і гіркоти. Це може може призвести як до
поганого настрою, так і до багатьох хвороб. Так і пляшка. Якщо її довго
бовтати, корок вилетить, і вода виллється.
в)
Ти
можеш зізнатися, що ти гніваєшся.
Найкращий
засіб подолати гнів почуття – це зізнатися самому, що ти гніваєшся і приборкати
свої негативні емоції.
Убити дракона
Одного разу Іванко, п’ятирічний хлопчик, почув дуже
цікаву розповідь про святого Георгія Змієборця , який переміг дракона.
Наступного дня він сказав батькові:
¾
Тату, я також хочу стати святим, щоб перемагати дракона.
¾
Добре, Іванку, - сказав батько, - але бути святим – це не
так легко, як тобі здається.
¾
Це нічого. Де ж мені знайти дракона?
¾
Я тобі скажу, коли він з’явиться.
Така розмова
задовольнила хлопчика, і він побіг гратися з сестрою.
У той день бабуся
подарувала Іванкові книжку, а його сестрі Ганнусі – мозаїку. Іванко ще не вмів
добре читати, а іграшки він дуже любив. Побачивши такий чудовий подарунок у
руках сестри, хлопчик заплакав від заздрості.
Батько помітив його
сльози і шепнув:
¾
Синку, дракон показався.
Той одразу перестав
плакати, але нічого не сказав.
У вечері, коли
Іванко пішов до батька побажати йому доброї ночі, тихо сказав:
¾
Тату, я радий, що в Ганнусі така хороша мозаїка. Думаю,
вона дасть і мені трошки погратися…
Я переміг дракону?
3.
Демонстрація
ситуацій, які можуть породжувати гнів.
Що ти робиш, коли тебе принижують?
v Однокласник поламав
тобі ручку.
v На перерві
ненароком штовхнули.
v Сусід по парті
обізнав тебе.
Що ти робиш, коли не можеш вчинити так, як хочеться?
4.
Практичні поради
«Як побороти гнів».
Як не дати розгорітися конфлікту та не розбудити гнів?
¾ Можна виявити
доброзичливість і цим зупинити суперечку.
¾ Слова ввічливості
«Вибачте», «Дозвольте пройти», «Дякую», «Перепрошую».
¾ Будь-який конфлікт
не потрібно підтримувати. Головний девіз: не реагувати.
5.
Практичні кроки.
Правило 1. Щоб звільнитися від гніву, ми повинні його визнати.
Правило 2. Не роздратовуватися. (Ніхто не може примусити мене дратуватися, крім мене
самого).
IV.
Підсумок заняття.
Притча про цвяхи.
Жив собi хлопчик iз жахливим характером. Якось батько дав йому мiшок цвяхiв i звелiв по одному забивати їx у паркан щоразу, коли хлопчик втрачає
терпець i з кимось свариться. У перший день вiн забив 37 цвяхiв. Згодом
навчився контролювати себе, і кiлькiсть цвяхів щодня зменшувалася. Хлопчик зрозумiв, що легше
опановувати свої емоцiї,
нiж забивати цвяхи.
Нарештi настав
день, копи вiн не забив жодного цвяха. Син пiдiйшов
до батька i сказав про це.
Тодi батько звелiв синовi витягати з паркана по одному цвяху в
тi днi, коли вiн не втратить самоконтролю i нi з ким не посвариться.
Минав час, i згодом син змiг похвалитися батьковi, що у парканi не залишилося
жодного цвяха. Батько вiдповiв: «Ти добре поводишся, але
подивися, скiльки дірок залишилося ... Паркан уже
нiколи не буде таким, як колись».
Якщо ви з кимось
сваритеся й говорите щось неприємне, то залишаєте пiсля себе такi ж рани, як цi дiрки вiд цвяхів. І рани залишаються,
незважаючи на те, скiльки разiв ви потiм перепросите. Словеснi рани завдають
такого ж болю, як i фiзичнi. ·
Не залишайте на своєму шляху дiрок! Не забивайте цвяхiв ворожнечi,
нерозумiння, жорстокостi в душi людей! Будьте толерантними!
Тема:Формування умінь з опорою на сильні сторони учня, пов’язані з шкільним життям.
ПРИГОТУВАТИ ЛИСТ А-4, ОЛІВЦІ
1. Вправа «Привітання».
Мета: створення позитивного емоційного настрою на працю, атмосфери довіри та доброзичливості; закріпити знання щодо трьох станів води.
Вітаємося, прошу учня зобразити три стакани води, які б передали настрій учня на початок заняття.
Мозковий штурм
H2O
(Рідке, газоподібне , тверде)
2. Мовленнєва вправа-гра «Плутанка». Правильно розшифруй, склади та запиши прислів’я, вмій їх пояснити.
Мета: розвивати увагу, пам'ять, мислення, зв’язне мовлення та спостережливість.
НАПРИКЛАД:
Такий зомор, ощ жа зіро чутьска. - Такий мороз, що аж зорі скачуть.
Воса, а вчіно, итьчмов, нвдеь, тькричи. -
_____________________________________________________________________
Роздов’я, чаистот, капоруза, -.
_____________________________________________________________________
Єтьсярозпочина, нявітан, з, нняваспілук.
_____________________________________________________________________
Анаграми:
(Сова в ночи кричить, а в день мовчить.Чистота - запорука здоров'я.Спілкування розпочинається з вітання)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА, вправа «Тополя. Берізка», «Геометричні фігури», «Я -велике та міцне дерево».
Galibri & Mavik - Федерико Феллини@DanceFit
https://www.youtube.com/watch?v=0Vvj5uNgH6Q
Фізкультура/руханка з Олею Поляковою та Олександром Усиком
https://www.youtube.com/watch?v=V6KIaA2YMYo
(музична, рухлива) «Подивись на небо».
3. Вправа «Ганчір'яна лялька і солдат».
Мета: ознайомитися з прийомами саморегуляції, навчитися розслаблятися та відпочивати за короткий час; корегувати здатність до тілесної саморегуляції; розвиток емоційно-вольової сфери.
ЗАПАМ’ЯТАЙ: один із способів управляти своїм емоціями є освоєння техніки саморегуляції. Потрібно вміти аналізувати, що відчуваєш у певній ситуації.
Інструкція: Будь ласка, встань і розташуйся так, щоб навколо тебе було вільне місце. Повністю випрямися і витягнися в струнку, як солдат осанку. Застигни в цій позі, як ніби ти одерев'янілий, і не рухайся, приблизно ось так ... (Показую позу.) А тепер нахилися вперед і розстав руки, щоб вони бовталися як ганчірки. Стань такими ж м'якими і рухливими, як ганчіркова лялька. (Покажіть дітям і цю позу.) Злегка зігни коліна і відчуй, як твої кістки стають м'якими, а суглоби дуже рухливими ... Тепер знову покажи солдата, витягнутого в струнку і абсолютно прямого і не гнучкого, начебто вирізаного з дерева. (10 секунд.) Тепер знову стань ганчір'яною лялькою, м'якою, розслабленою і рухомою. Знову стань солдатом ... (10 секунд.) Тепер знову ганчір'яною лялькою ... Робити вправу стільки разів, поки не складеться враження, що ти вже цілком розслабився.
ПІДСУМОК: «Іноді буває дуже важливо зуміти швидко розслабитись, цьому і вчить вправа, яку ми виконали щойно. Якщо людина розслаблена, її неспокій і тривога притуплюється. Їй легше впоратись зі своїми емоціями і пережити складну ситуацію».
Музична ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Подивись на небо».
4. Вправи на розвиток тілесної саморегуляції.
Мета: розвивати здатність до саморегуляції та вміння отримувати почуття гармонії - зняття емоційного та м’язового напруження; розвивати та активізувати дихальну зосередженість та увагу.
ВПРАВА 1. Сідайте зручно. Зробіть кілька глибоких вдохів-видихів. Ваше завдання - потирати пальці на обох руках одночасно у наступній послідовності:
- потирайте своїми великими пальцями мізинці, згадуючи певну ситуацію, коли ви були фізично дуже втомлені. Відчуйте цей стан.
- потирайте своїми великими пальцями безіменні пальці, згадуючи певну ситуацію, коли ви отримали приємне для вас несподіване повідомлення. Відчуйте цей стан.
- потирайте своїми великими пальцями середні пальці, згадуючи ситуацію, коли ви переживали приємну, веселу ситуацію. Відчуйте цей стан.
- потирайте своїми великими пальцями вказівні пальці, створюючи в уяві місце де вам затишно, приємно і безпечно. Відчуйте цей стан. Затримайтесь в тому місці.
За умови регулярної практики, наступного разу, коли ви відчуєте роздратування або перевтому – влаштуйтесь зручніше, потріть пальці і згадайте це місце і ваші відчуття. Ваш стан поліпшиться швидше.
(психотерапевт Дж.Брентлі, з книги «5 хвилин для доброго здоров’я»)
ВПРАВА 2. Відкрийте зошит і починайте писати усе, будь-що, будь-як, що першим спадатиме вам на думку. Коли прозвучить сигнал таймера – закрийте зошит не перечитуючи написане. Практикуйте такі заняття регулярно і ви відчуєте полегшення, «звільнення», зменшення відчуття тиску та роздратування.
З часом, ці «вранішні сторінки» стануть вам у нагоді при рефлексії, як матеріал для роздумів, переосмислення.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Вправи на активізацію, зосередженість та емоційну увагу (вправи виконуються під легку релаксаційну музику).
Мета: активізувати зосередженість та емоційну увагу; розвивати емоційно-вольову сферу.
Вправа «Дихання»
Це хороша вправа не тільки для підвищення зосередженості перед важливою справою, але і для оперативного усунення зайвого хвилювання, наприклад, перед публічним виступом. Трохи більш глибоко дихаючи, концентруєтеся на процесі дихання. Докладно слідкуйте уявним поглядом, як повітря проникає через дихальні шляхи в легені, повільно наповнює і розширює їх. А потім, після паузи, настільки ж повільно покидає, проходячи в зворотному напрямку. Час виконання - за обставинами. Працювати 3-5 хвилин.
Вправа «Гладь озера»
Особливо ефективно для зниження зайвої емоційності і внутрішню зосередженість. Уявляєте перед уявним поглядом абсолютно тиху безвітряну гладь озера. Поверхня озера абсолютно спокійна, безтурботна, гладка, відображає прекрасні береги водойми. Вода озера дзеркальна, чиста, рівна, відбиває синє небо, білі хмари і високі дерева. Ви просто милуєтеся гладдю озера, налаштовуючись на його спокій і безтурботність.
Працювати 5-10 хвилин, можна описувати картинку подумки перераховуючи все, що на ній намальовано.
Вправа «Скульптура»
Якщо ви бували в Європі чи бачили по ТБ, то бачили на туристських вулицях людей у спеціальній фарбі, які працюють живими скульптурами. Часто це актори, яким розвинена концентрація дозволяє знаходитися нерухомо в непростих позах досить тривалий час. Не дай бог працювати манекеном, але це корисна вправа на перевірку і розвиток довільної концентрації. Найпростіший рівень - звичайна пряма поза. Якщо ви зможете в стані повної нерухомості, але у відносно розслабленому комфортному стані 10 хвилин - це добрий результат. Ускладните позу - підніміть руки, нахиліть голову, поверніть корпус і знову домагайтеся повної нерухомості. Зрозуміло, що чим складніше поза, тим важче вправу і менше контрольний час. Мінус цієї вправи в тому, що його можна зробити на людях тільки один раз - до приїзду швидкої допомоги.
6. Руханка «Танці народів світу» (з відеосупроводом).
Мета: профілактика перевтоми учня, розвиток рухової та зорової пам’яті.
Подивитися фрагмент танцю, запам’ятати рухи, повторити 3-4 рази).
https://www.youtube.com/watch?v=N-nIkKragaU
7. Вправа «Все, що нас оточує» (атлас «Природа навколо нас»).
Мета: розвивати образну пам'ять, урізноманітнювати мнемонічні способи запам’ятовування.
Гра «МІШЕЧОК ЗЛОСТІ»
Мета гри: навчити дитину справлятися з негативними емоціями і, не пригнічуючи їх, направляти в нове - раціональне - русло.
Намалювати чарівний мішечок
(Для гри потрібно невеликий мішечок з щільної тканини із зав'язками.)
(Рекомендовано в періоди вікових криз ).
Дорослий показує мішечок дитині і пояснює, що цей мішечок не простий, а чарівний: все погане, що накопичиться в душі, можна класти саме в нього. Після цього ставиться обов'язкова умова: злитися, верещати і кричати можна тільки в цей мішечок. Після цього мішечок зав'язується, і негативні емоції залишаються в ньому в самому прямому сенсі.
ГРА " УПРАВЛЯЙ СВОИМ ГНЕВОМ"
8. Рефлексія. Традиційне прощання.
Мета: згадати, виявити, усвідомити свої відчуття щодо заняття, розвиток емоційно-вольової сфери.
Комментарии
Отправить комментарий